Webbsändning om vårdförlopp schizofreni

Organisatör: Nationellt programområde (NPO) för psykisk hälsa i samarbete med nationella arbetsgruppen (NAG) för schizofreni och den arbetsgrupp från Uppdrag Psykisk Hälsa på SKR som bidragit i arbetet med att ta fram vårdförloppen.

ANMÄLAN

Varmt välkommen till denna webbsändning om personcentrerade och sammanhållna vårdförlopp vid schizofreni och schizofreniliknande tillstånd. Syftet med webbsändningen är att informera och sprida kunskap om vårdförlopp schizofreni – förstagångsinsjuknande som godkändes hösten 2020 och vårdförlopp schizofreni – fortsatt vård och stöd som går på internremiss 10 maj 2021.

Milad B Fakurian 1R0tptmheza Unsplash

Webbsändning om vårdförlopp schizofreni

Nationellt programområde för psykisk hälsa

Datum: 31 maj 2021, kl 10:00 - 12:00
Plats: Webbsändning
Målgrupp: Du som är ansvarig för eller delaktig i implementeringen av vårdförlopp schizofreni i region eller kommun. Även professioner som berörs av vårdförloppet i region och kommun, primärvårdsreprententer, patientföreningar, tjänstepersoner i förvaltningar, verksamhetsutvecklare är varmt välkomna att delta.

ANMÄLAN

Vi kommer bland annat att ta del av exempel från landet på hur en verksamhet med särskilt uppdrag – förstagångsinsjuknande kan fungera. Vi får höra om hur verksamheten kan byggas upp och utvecklas, och reflektera kring hur vårdförloppet kan vara till hjälp. Syftet är att bidra till att vi använder bästa tillgängliga kunskap om behandling och stöd vid schizofreni och schizofreniliknande tillstånd i varje patientmöte, oavsett i vilken region eller kommun det äger rum.

Senast uppdaterad 04 maj 2021