Centrum för personcentrerad vård. Grundlagsskadestånd Inflytande i rätttspsykiatrin Patientriksdag 2020 Remissvar 2020:47 Peer Support Ökad dödlighet i Covid Artikel Psykos i Stockholm DN Alla ville väl Forskardrömmar NSPH Svar rehabilitering Nationella stödlinjen Utlysningar 2021 Schizofrenifonden Åsa och Mats Konradsson StigmaWatch fick hedrande tredjeplats som Årets Patientföreträdare 2020! Barnen på Hidden Valley Road Gymnasiearbete Tingsryd Alla kvinnor måste skyddas från våld Tjuvtitt på Åsas bok Globen byter namn Nu har Socialstyrelsen publicerat rapporten Anhöriga som vårdar eller stödjer någon de står nära – underlag till en nationell strategi. Myndigheten för delaktighets rapport om Mäns våld mot kvinnor med funktionsnedsättning Psykisk ohälsa Psykos i Stockholm BUP heldygnsvård Funktionsrätt Sverige Kongress protokoll IFS Stockholsdistriktet Remembers Torslanda Revyns hyllningskonsert till Ted Gärdestad NSPH Psykiatrisk vård utan tvång-vision eller verklighet? "Ska ni låta min syster dö?" Respekt för rättigheter Brukarrevision IPS utvärderat Pressmeddelande från Funktionsrätt Från valberedningen Cost of caring Bemanning Kommunalt anhörigstöd "Vad är det?" NSPH:s ståndpunktspapper - om stödet till anhöriga Prioritera de svårt psykist sjuka Stigma watch mot diskrimininering Åsa intervju Alvik basket Funktionsrätt Sverige Att vara anhörig Krisberedskapen behöver bli mer inkluderande Nyhetsbrev NSPH April 2021 Information till dig som har hemmasittande vuxen zoom Regeringen satsar ytterligare 140 miljoner på stöd http://eufami.org/resources/the-value-of-caring-resources-are-now-available/ Funktionsrätt Sverige (1) EUFAMI enkät om hur närstående påverkas av covid-19 Begripsam Enkät Pressreleas Vaccination 2021 riskgrupp Myndigheterna informerar om pandemin just nu Webbsändning om vårdförlopp schizofreni NSPH Efterlängtad forskning kring brukarinflytande blir verklighet Debatt artikel Pressmeddelande Funktionsrätt Sverige Åsa intervjuad av Vet ni Meningsfullt liv med schizofreni Tips och stöd för att hantera oro under pandemin Funktionsrätt Sverige pressmeddelande Debattartikel Jonas Böhlmarks podcastavsnitt "Att få en psykos är som att bli påkörd av en lastbil" Funktionsrätt Sverige pressmeddelande (1) Ventenskapsradion Nyheter: "Risken att dö i covid-19 ökar vid psykiatriska diagnoser" Lecturing Minds Vad gör man när hjärnan blir sjuk? Enkät för Dig som varit under tvångsvård NSPH Halvdags konferens "Återhämtning -Vägar till hälsa" Åsa Konradsson-Geuken föreläsning Uppdrag psykisk hälsa Pressrelease från Eufami i samband med World Mental Health Day EUFAMI enkät Åsa Konradsson Geuken i Fonden för Psykisk Hälsa NSPH Åsa Konradsson Geuken HEADSPACE NSPH Svara på EUFAMIS enkät

IFS Stockholmsdistriktet

IFS Stockholmsdistriktets aktiviteter

Schizofreni Logo Huvud Transparent RGB

Under den närmaste tiden så anordnar IFS Stockholmsdistriktet följande aktiviteter se nedan länk nedan för anmälan:

Prospect syskon

Med siktet framåt

Inbjudan till studiecirkel för vuxna syskon till personer med schizofreni eller liknande psykoser.

Studiecirkeln träffas runt olika teman enligt materialet PROSPECT för Syskon, såsom stress, sorg, skam och att sätta gränser.

Du möter andra i liknande situation och ni delar med er av erfarenheter, känslor och tankar kring att vara syskon till en person med schizofreni och liknande psykoser.

Cirkelledarna har egen erfarenhet av att vara anhörig/syskon.

Datum:

Tisdagen den 26 oktober kl.18-20.30

Lördagen den 13 november kl.9-16

Söndagen den 14 november kl. 9-16

Tisdagen den 23 november kl.18-20.30

Plats: IFS, S:t Eriksgatan 33, 1½ tr (intill Fridhemsplan).

Kursledare: Ann Wikström och Ingrid Lindholm

Kostnad: Kostnadsfritt för IFS-medlemmar, övriga 900 kr.

IFS Stockholmsdistriktet tel.svar: 08-650 22 95
E-post: info@ifsstockholmsdistriktet.se

Kafékväll

VÄLKOMMEN TILL IFS KAFÉKVÄLL

PÅ S:T ERIKSGATAN 33

Onsdag 24 november kl. 18.00-19.30

IFS bjuder in till kafékväll för gamla och nya medlemmar. Vi får tillfälle för samtal och diskussion om angelägna ämnen samt rådgivning individuellt eller i grupp, eller bara träffas.

Vi tar gärna emot uppslag till höstens föreläsningar och grupper samt teman för medlemskvällar. Har du idéer för någon annan typ av verksamhet så passa på att delge oss dina tankar.

IFS Stockholmsdistriktet bjuder på fika med tilltugg

Föranmälan krävs då vi har begränsat antal platser och vi bekräftar anmälan inklusive portkod. Maila info@ifsstockholmsdistriktet.se

eller tala in på telefonsvar 08-650 22 95

VARMT VÄLKOMNA