Tillfälligt ändrade telefontider på kansliet

Tillfälliga telefontider på kansliet.

Måndag 08:30-12:30

Tisdag 08:30-12:30 och 14:00-16:00

Onsdag 08:30-12:30 och 14:00-16:00

Torsdag 08:30-12:30 och 14:00-16:00

Kansli höst

Telefontider

Senast uppdaterad 24 mars 2021

Tingsholmsgymnasiet
5 maj 2021

Schizofreni - En studie av sjukas uppfattning kring sin livssituation

Linn Almgren vid Tingsholmsgymnasiet har gjort ett arbete om egenerfarnas uppfattning om sin livssituation. Arbetet är bland annat genomfört utifrån intervjuer med egenerfarna.

Läs arbetet här

5 maj 2021

"Alla kvinnor måste skyddas från våld"

Mäns våld mot kvinnor har hamnat överst på dagordningen. Det är bra, men det är också viktigt att alla kvinnor omfattas av förebyggande arbete, skydd och stöd. ”Trots att kvinnor med funktionsnedsättning lever med ökad risk att utsättas för våld saknas ofta funktionsrättsperspektivet i arbetet. I stället talas det tyst om kvinnor med funktionsnedsättning”, kommenterar Marie Sten, första vice ordförande Funktionsrätt Sverige.

Milad B Fakurian 1R0tptmheza Unsplash
4 maj 2021

Webbsändning om vårdförlopp schizofreni

Organisatör: Nationellt programområde (NPO) för psykisk hälsa i samarbete med nationella arbetsgruppen (NAG) för schizofreni och den arbetsgrupp från Uppdrag Psykisk Hälsa på SKR som bidragit i arbetet med att ta fram vårdförloppen.

ANMÄLAN

Varmt välkommen till denna webbsändning om personcentrerade och sammanhållna vårdförlopp vid schizofreni och schizofreniliknande tillstånd. Syftet med webbsändningen är att informera och sprida kunskap om vårdförlopp schizofreni – förstagångsinsjuknande som godkändes hösten 2020 och vårdförlopp schizofreni – fortsatt vård och stöd som går på internremiss 10 maj 2021.